Nagy kihívás elé állított bennünket a márciusban kialakult speciális egészségügyi helyzet.
A digitális oktatás megvalósítása iskolatípusunkban a tanár-diák személyes kontaktusának hiányában nehezen kivitelezhető, hiszen a művészeti képzés leginkább gyakorlati úton adja át a „tananyagot” a növendékeknek.
A kisújszállási köznevelési intézményekben a Google Classroom rendszeren keresztül zajlik az oktatás, melyet iskolánk a szolfézsórák anyagának átadására használ. A néptánc és képzőművészet tanszakok munkájához Facebook- és Messenger-csoportokat hoztunk létre. Az egyéni hangszeres órákat okostelefonról, számítógépről, laptopról indított videóhívás formájában valósítjuk meg.
Iskolánk pedagógusai maximálisan helytállnak ebben a rendhagyó helyzetben. A digitális oktatás sokkal több energiát igényel és kevésbé hatékony, mint a személyes találkozáson alapuló tanóra. Az online foglalkozások során adódhatnak olyan váratlan helyzetek, melyek fejlesztik a pedagógusok leleményességét és problémamegoldó képességét. Az elmúlt időszakban gyakran előforduló szituációk: az óra előtt szétesik vagy elhangolódik a hangszer, elszakad egy húr, a technika nem megfelelően működik, kép és hang nincs szinkronban…
Kollégáink visszajelzései alapján összességében pozitív hatásként tudjuk elkönyvelni azt, hogy tanítványaink ez idő alatt munkavégzésükben önállóbbak lettek. Mindemellett az sem elhanyagolható, hogy a szülők sokkal nagyobb mértékben betekinthetnek gyermekük művészeti tanulmányainak folyamatába és az őket tanító pedagógusok munkájába.
Örülünk, hogy sikeresen leküzdöttük a megváltozott tanítási forma akadályait, és nagy szeretettel várjuk, hogy végre személyesen is találkozhassunk növendékeinkkel!
Bögösné Szász Edit igazgatóhelyettes, Kisújszállási Baptista Alapfokú Művészeti Iskola
Színkörök 1 Színkörök 2 Szobanövények 1 Szobanövények 2 Szörnyecskék 1 Szörnyecskék 2